2024. február 26., hétfő

Betekerős PL259 csatlakozó

 Az elmúlt hét közepén megérkezett az új kitelepülős antennám, melyhez nagy reményeket fűzök. Örülök neki, mert mindösszesen kb. 60 cm hosszú, és ez nagyon jó hordozhatóságot biztosít. Ahhoz, hogy ki tudjam próbálni, azért nem mellesleg kell hozzá egy kábel is. Ezt gyártottam le vasárnap délelőtt, mielőtt belevághattam a tesztbe. Miért csinálok bejegyzést egy ilyen rutin feladatról ? Azért, mert ebben az estben nem krimpelhető, hanem "betekerős" PL259-es csatlakozót használtam a H-155-ös kábelhez. Nem volt más itthon. Jobban szerettem volna a szokásos krimpelős csatlakozót használni, de abból főzünk, ami van. Bemutatom, hogyan szereltem fel a kábel végére, hátha valakinek hasznos lesz ez az infó.


Ez volna a betekerős (nem krimpelhető) PL259 Amphenol csatalozó ...

25 mm-t lecsupaszítunk a külső köpenyből

Finoman lehámozzuk a fóliát

Előbukkan a szépen sodort - fonott árnyékolás

Sugár irányban kihajtva, derékszögben 5 mm hosszúra levágjuk körben,
majd visszahajtjuk teljesen a külső köpenyre

4 mm maradjon meg a (fehér) dielektrikumból. Sodorjuk meg az ereket,
hogy ne akadjanak el bent, amikor betoljuk a forró pont tüskéjébe

Ezek után feltekerjük a kábelköpenyre a csatlakozót izomból addig,
amig meg nem jelenik a tüske végén a sodrat vége. Itt már feltekertem a
külső menetes házat is amit első lépésként felteszünk a kábelre, megfelelő irányban !

Izzíthatjuk a forrasztóállomást ...

A forrópont tüskéjébe befolyatjuk a forrasztó ónt.
A felső csatlkozón nem lett szép a forrasztás, de korrigáltam ...

Felkerült az antenna egy festőhenger teleszkópos botjára.
Egyszerű és kiváló megoldás ...




Ezek után jöhetett a teszt, láthatjuk hogyan muzsikált az antenna,
a LIDL bicikli állványon 4 méteres magasággba felrakva ...