2024. február 11., vasárnap

SDR rádió Androidon

 Sokszor láttam Youtube-on olyan videót, ahol bemutatják, hogyan lehet SDR rádiózni Androidos telefonon. Megtetszett a dolog, van hozzá minden, miért is ne próbálnám ki ? Gyakorlati haszna ennek az, hogyha kimegy az ember egy nyitotabb, magasabban fekvő területre, zsebében a telefonnal és visz magával egy antennát (akár egy párméteres drót formájában), valamint egy SDR vevőt, akkor nagyon könnyedén körbehallgatózhat az antenna által támogatott frekvenciákon. Lemodelleztem itthon ezt a játékot, sikerrel is jártam. Erről szeretnék mesélni ebben a posztban. Elmondom, hogy én hogyan csináltam, mik a feltételei, és bemutatom ennek menetét lépésről - lépésre. Igyekeztem sok képet készíteni, sőt videót is, melyeket bemutatok, és remélem elégséges magyarázatot is adok majd mindezek mellé ...


Kellékek: Androidos OTG-t támogató telefon, SDR vevő, OTG adapter, antenna

Szabadítsuk ki az OTG adaptert


Telepítsük fel a Google Play-ből az SDR driver-t

Telepítsünk SDR szoftvert is

Beállítások, OTG ...

Engedélyezzük, kapcsoljuk be !

Ellenőrizzük az SDR driver státuszát (installed successfully)

Amikor csatlakoztatjuk az SDR vevőt ... Pipáljuk ki a check box-ot !

Rakjuk össze a cuccot !

Ha mindent csatlakoztattunk, indulhat is a móka !

Próbáljunk rá arra, ami úgyis a legjobb minőségben vételezhető ...

Amint elindítjuk a Spectrum analizator funkciót, indul a visszaszámlálás 60-tól ...
Amint letelt az 1 perc, az applikáció felajánlja a PRO mode-ot,
ami teljes funkcionalitást biztosít, többek közt zajzár állítási lehetőséget is !

Én megvásároltam a szoftvert ... Ennyit life-time megér.

Én ezeket az appokat használom a rádiózást segítendő ...
Az SDR++ nekem nem indult el.

Így szólt a telefonon működő SDR rádió




Bárkiben felmerülhet a kérdés, hogy minek ehhez ennyi kütyü, hiszen 1000 + 1
online rádió van ?!

Ez így igaz, viszont ez az SDR vevő 0.1 KHz ... 2 GHz-ig működik, tehát hallgatható
vele az AM - FM - AIR BAND - SW - MW - LW - CB - PMR és egyéb egzotikus frekvenciák mindegyike, amit csak az SDR vevőre kötött antenna támogat !


Jó szórakozást !