2024. február 23., péntek

80-AS 5/8-os UHF körsugárzó antenna

 Rádiós kitelepüléseim során kezdetben kézi amatőr rádióval mentem ki, PMR sávokra próbálkozva, egy Carant 7-es Yagi antennával. Aztán kipróbáltam az ATK-5 és az ATK-10 antennákat is. Bővült a motyó, lett LIDL bicikliszerelő állvány, CB rádió, horgászbotra fellógatott T2LT antenna is hozzá. A sokadik alkalommal Robi barátom elhozta az aszódi antennáját, egyszerűen csak kipróbálni. Nagyot szólt. A YAGI antennákkal mindig irányba kell állni, a körsugárzó az ugye 360-ban beszél és fülel. Meg kell jegyezni, hogy egy YAGI antenna 8-10 dBi nyereséggel bír, ez szinte leküzdhetetlen előny, de irányítottsága lévén, megvannak a maga korlátai. Gondolkodtam is, hogy veszek az otthoni fixen telepített aszódi mellé még egyet, de zavar, hogy csak neccenesen fér be az autóba a maga 3 méteres hosszával. ( Van 170 cm-es aszódi is, de azt nem mondják olyan jónak, mint nagyobbik testvérét) Az én autóm nem kombi, nem dobozos, ezért a többi kitelepülős cuccal nagy vesződés árán férek csak el benne.Elkezdtem hát nézelődni kisebb, Diamond kétsávos körsugárzók irányába, 130 - 170 cm hosszban. Volt egy használt, nagyon tetszett, de lecsúsztam róla sajnos. A Diamond antennák újonnan nagyon drágák. Nézzük, milyen egyedi gyártású antennát találtam helyettük.


A Marketplace dobta fel a hirdetést

Ebben a dobozban érkezett postaköltséggel 10.500 ft-ért

Igényes gyártás, bár én BNC-t UHF sávra nem alkalmaznék

A radiálok vagy ellensúlyok

BNC -> PL259 átalakító.
Aki a Diamondot árulta, ő küldte nekem ajándékba, mert nincs BNC csatlakozóm.

Így néz ki tehát ez a max 60 cm hosszú antenna



Az antenna tulajdonságai:

Gyártmány: 80-AS 446 (80-as Tibi, Körmös Tibor) 
5/8 lambda hosszúságú, UHV körsugárzó antenna. (nem kétsávos)
Nyeresége: ~ 5 dBi (nagyjából a kisebb aszódival egy szintű)
SWR: 1.1


A szállítás nagyon hamar megtörtént, az eladó minden adatát megadta.
Előre utalást kért, az antenna 2 nap alatt megérkezett. A becsomagolásról is kaptam fotót.
Tibivel beszélgettem, érti a dolgát. Kaptam videókat, NanoVNA mérésről fotót.

A tesztelés várat magára, addig az antenna - érthető okokból - csak ígéret.
Amint megvan a kábel hozzá, tesztelem, és beszámolók róla.
Véleményt teszt nélkül nem mondok.

Ha tudja amit ígér, nagyon jó kis kitelepülős antenna lesz.